تبلیغات
مشاوره جنسی - توصیه های تغذیه ای برای خانم های باردار دارای اضافه وزن و چاق

مشاوره جنسی

مشاوره جنسی و زناشویی برای بهبود روابط زوجین


تغذیه در بارداری,تغذیه خانم بارداری,غذای زن باردار

خانم های باردار در هر شرایطی كه باشند (لاغر، طبیعی، چاق) باید افزایش وزن متناسب با وضعیت خــود داشتــه بـــاشند. بنابراین استفاده از رژیـــم های غذایی محدود برای كاهش وزن خانم های باردار چاق توصیه نمی شود و باید با توصیه های تغذیه ای مناسب میزان كالری دریافتی و در نهایت وزن آنان را كنترل نمود. خانم های باردار چاق نیز نیاز به افزایش وزن مطلوب دارند.


علل عمده افزایش وزن بیش از حد مطلوب:
1-انتخاب ناآگاهانه مواد غذایی و افراط در مصرف مواد قندی، شیرینی ها و چربی ها


2-استفاده بیشتر از منابع غذایی نشاسته ای ارزان به دلیل محدودیت بودجه خانوار


3-كم تحركی ونداشتن فعالیت جسمانی
 
برای كنترل افزایش وزن در خانم های باردار چاق روش های زیر توصیه می شود:
الف) كاهش مصرف چربی ها


ب) كاهش مصرف  مواد قندی (كربوهیدرات ها)


ج) كاهش مصرف  مواد نشاسته ای (گروه نان و غلات)


د) افزایش مصرف  مواد پروتئینی


هـ) افزایش مصرف منابع غذایی حاوی فیبر (میوه ها، سبزی ها و گروه نان و غلات)


و) اصلاح عادات و رفتارهای تغذیه ای نامناسب


ز) تحرك كافی از طریق پیاده روی منظم روزانه (مثلا" یك ساعت پیاده روی در روز) در صورت نداشتن ممنوعیت پزشكی


برای خانم های باردار دارای اضافه وزن یا چاق یا خانم های بارداری كه در ابتدای بارداری اضافه وزن  دارند و همچنین خانم های بارداری كه در طول بارداری بیش از مقدار توصیه شده وزن اضافه كرده اند نكات تغذیه ای ذیل را توصیه نمائید:

الف) راه های كاهش دریافت چربی
1- اجتناب از سرخ كردن غذاها و حتی الامكان طبخ غذاها به شكل آب پز، بخارپز و كبابی


2-حذف چربی ها شامل كره حیوانی، مارگارین، خامه، سرشیر، دنبه، پیه و جدا كردن چربی های قابل رویت گوشت قرمز و پوست مرغ قبل از طبخ آنها


3- استفاده از شیر و لبنیات كم چرب بجای شیر و لبنیات پرچرب


4-محدود كردن مصرف شیرینی ها، كیك های خامه ای و دسرهای پرچرب یا شیرین


5-تنوری نمودن ماهی و مرغ بجای سرخ كردن آنها (سینه مرغ مقدار كمتری چربی دارد)


6-آب پز نمودن مرغ، ماهی و گوشت بدون افزودن روغن (با حرارت ملایم)


7-محدود كردن مصرف كله پاچه، دل، قلوه، جگر، زبان و مغز، سوسیس و كالباس و انواع پیتزای پرچرب


8-تفت دادن سبزی ها در آب گوشت كم چربی یا آب گوجه فرنگی بجای روغن


9-خودداری از مصرف سس های چرب مانند مایونز و سس های مخصوص سالاد و استفاده از سس سالم (ماست كم چرب، كمی نمك، روغن زیتون، آب لیمو یا آب نارنج) بجای سس مایونز


10-اضافه نكردن چربی و دنبه به گوشت در زمان چرخ كردن آن


11-استفاده از سیب زمینی آب پز یا تنوری بجای سرخ كرده


12-محدود كردن مصرف زرده تخم مرغ به سه عدد در هفته چه به صورت تنها یا در انواع غذاها مثل كوكو و املت


13-استفاده نكردن از تنقلات پرچرب نظیر چیپس، پیراشكی، شكلات و .....

ب) راه های كاهش دریافت مواد قندی
1-استفاده از میوه های تازه بجای شیرینی و شكلات به عنوان میان وعده


2-محدود كردن مصرف نان های شیرین (نان قندی، نان شیر مال، شیرینی، كیك و .....) و انواع شكلات و آب نبات


3-مصرف دوغ، آب و آب میوه های طبیعی بجای نوشابه های گازدار


4-استفاده از میوه هایی نظیر سیب، هلو، گلابی كه قند كمتری دارند و محدود كردن مصرف میوه های شیرین مانند انگور، خربزه، خرما، انجیر، توت و......


5-خودداری از مصرف كمپوت میوه. در صورت تمایل به مصرف كمپوت میوه بهتر است آنرا در منزل تهیه كنند. برای این كار تكه های میوه را با مقدار كمی آب و بدون اضافه كردن شكر به مدت چند دقیقه بجوشانند و سپس برای مصرف روزانه آن را در یخچال نگهداری كنند.


6-كم كردن مصرف قند و شكر همراه با چای.

 تغذیه در بارداری,تغذیه خانم بارداری,غذای زن باردار

 ج) راه های كاهش دریافت گروه نان و غلات

1-محدود كردن مصرف نان، برنج و ماكارونی (7 سهم در روز)


2-خودداری از مصرف برنج و ماكارونی در وعده شام


3- استفاده از نانهای سبوس دار بجای نان های فانتری. نان سنگك بیش از سایر نانها سبوس دارد.


4-خودداری از مصرف نان همراه با برنج در هنگام صرف غذا


5-استفاده از انواع خوراكها با مقداری نان بجای برنج در وعده شام


6- استفاده از میوه به جای نان و پنیر، بیسكوئیت یا كیك در میان وعده ها

د)راههای افزایش دریافت مواد پروتئینی

علت توصیه به افزایش مصرف مواد پروتئینی به این دلیل است كه در صورت محدود كردن مصرف پروتئین، اندوخته ماهیچه بدن خانم باردار جهت پشتیبانی از رشد جنین استفاده خواهد شد. در عین حال، پروتئین این مزیت را نیز دارد كه به خوبی گرسنگی را برطرف می كند.


برای افزایش دریافت پروتئین در رژیم غذایی مصرف مواد غذایی زیر پیشنهاد می شود:


1-مرغ آب پز و یا كبابی


2-گوشت چربی گرفته


3-انواع ماهی تازه بخار پز یا كباب شده (استفاده از گوشت سفید (مرغ و ماهی) حداقل دوبار در هفته توصیه می شود)


4-شیر و لبنیات كم چرب شامل ماست، پنیر و كشك


5-استفاده از انواع حبوبات (عدس، لوبیا، ماش، باقلا و ...) همراه با غلات مثلا" به شكل عدس پلو، لوبیا پلو، عدسی با نان، خوراك لوبیا با نان


6-سفیده تخـم مـرغ كامـلا" پخته. زرده تخم مرغ حاوی كلسترول فــراوان است اما سفیده تخم مرغ كه از ارزش بیولوژیكی بالایی برخوردار است بعــنوان یك منبع پروتئینی با ارزش می تواند در برنامه غذایی برای تامین پروتئین استفاده شود.

هـ) راه های افزایش دریافت فیبر
فیبر بخشی از میوه ها، سبزیها و دانه های خوراكی به ویژه حبوبات و غلات می باشد كه در بدن انسان هضم نمی شود. غذاهای پرفیبر به سیر شدن كمك می كنند و سبب می شوند غذا و خصوصا" چربی كمتری مصرف شود. مصرف فیبر موجب حجیم شدن مدفوع گردیده و در نتیجه خروج مدفوع راحت تر و سریع تر انجام شده و از بروز یبوست پیشگیری می كند. همچنین احتمال بروز بیماری های روده مانند سرطان و بواسیر را كمتر می كند. از سوی دیگر فیبرها موجب كاهش كلسترول خون می شوند و خطر ابتلاء به بیماری های قلبی - عروقی را كاهـش می دهند.


راه های افزایش دریافت فیبر عبارتند از:
1-مصرف روزانه سبزی خوردن، سبزی های محلی یا سالاد (كاهو، كلم، گوجه فرنگی، خیار، هویج، فلفل دلمه ای سبز و ......) همراه با غذا


2-مصرف میوه های تازه بعنوان میان وعده


3-ترجیحا" استفاده از خود میوه بجای آب میوه


4-استفاده از خشكبار (برگه زردآلو، كشمش و ......) و سبزی های تازه (هویج، گل كلم، خیار، گوجه فرنگی و ....) بعنوان میان وعده


5-استفاده بیشتر از انواع حبوبات (لوبیا، عدس، ماش و نخود) در انواع سوپها و آش ها و بطور كلی، مصرف بیشتر غذاهایی كه حاوی حبوبات هستند مثل عدسی، خوراك لوبیا، انواع خورش ها


6-استفاده از سبزی هایی مانند كاهو، گوجه فرنگی، جعفری و پیاز، كلم، فلفل دلمه ای در ساندویچ های خانگی


7-استفاده از سبزی ها در اكثر غذاها (ماكارونی، باقلا پلو، كلم پلو، سبزی پلو)، ماست و خیار، ماست و سبزی و انواع سوپ ها


8-مصرف نانهای سبوس دار (نان سنگك، نان جو) بجای نانهایی كه با آرد سفید تهیه شده اند مثل نان لواش، بربری، نان فانتزی

و) اصلاح عادات و رفتارهای تغذیه ای
برای كنترل اشتها و جلوگیری از پرخوری خانم های باردار كه موجب اضافه وزن بیش از حد و چاقی می شود نكات ذیل را توصیه كنید:


1-در حالت نشسته و در یك مكان ثابت و دائمی غذا بخورند.


2-پنج دقیقه قبل از صرف ناهار یا شام یك لیوان آب بنوشند.


3-قبل از صرف غذا، سالاد (بدون سس مایونز) میل كنند.


4-سعی كنند وعــده های اصــــلـــی غذا (صبحانه، ناهار و شام) را حذف نكنند، زیرا ناچار به ریزه خواری   خواهند شد.


5-سر سفره غذا، تنها از یك نوع غذا میل كنند.


6-از میوه ها و سبزی های تازه بعنوان میان وعده استفاده كنند.


7-غذا را در ظرف كوچكتری بكشند تا مقدار كمتری غذا بخورند.


8-مواد غذایی را در جایی دور از معرض دید نگهداری نمایند.


9- از خرید و مصرف تنقلات غذایی كم ارزش كه تنها حاوی چربی یا مواد قندی می باشند نظیر نوشابه، چیپس و...  خودداری كنند.


10-از خرید و نگهداری شیرینی و شكلات در منزل خودداری كنند.


11-پس از صرف غذا و سیر شدن، بلافاصله سفره را ترك كنند.


12-غذا را آهسته و با آرامش میل كنند.


13- تا حد امكان از سرخ كردن مواد غذایی اجتناب كنند و در صورت لزوم ترجیحا" از روغن مخصوص سرخ كردنی بجای روغن مایع معمولی یا روغن جامد استفاده كنند.


14-از خوردن آجیل و انواع تخمه ها كه حاوی چربی زیادی هستند خودداری كنند.

نظرات() 
reverse camera preve
یکشنبه 27 آبان 1397 11:58 ب.ظ
Hi, I think your website might be having browser compatibility issues.
When I look at your blog site in Chrome, it
looks fine but when opening in Internet Explorer, it has some overlapping.I just wanted to give you a quick heads up!
Otther thyen that, great blog!
gewichtsverlust tabletten
شنبه 26 آبان 1397 01:50 ق.ظ
Great info. Lucky me I came across your website by accident (stumbleupon).

I have saved as a favorite for later!
latest 407 led canbus bulb
جمعه 25 آبان 1397 07:05 ب.ظ
Hey very nice blog!
best 240 led canbus bulb
جمعه 25 آبان 1397 02:00 ب.ظ
Awesome post.
266 led canbus lights
جمعه 25 آبان 1397 01:54 ب.ظ
If some one wants expert view on the topic of blogging and site-building then i advise him/her to pay a quick visit this web site, Keep up the good work.
latest 286 led canbus light
جمعه 25 آبان 1397 12:49 ب.ظ
You really make it seem so easy with your presentation but I find this matter to be really something which I think I would never understand. It seems too complicated and extremely broad for me. I am looking forward for your next post, I will try to get the hang of it!
rear view cameras for rv
جمعه 25 آبان 1397 03:18 ق.ظ
I have read sso many posts regarring thee blogger lovers except this post is really a
fastidious paragraph, keep it up.
Hardcore Porn videos
جمعه 25 آبان 1397 12:20 ق.ظ
Thanks for sharing your info. I really appreciate
your efforts and I will be waiting for your further post thank you once again.
Penis Enlargement Bible Reviews
سه شنبه 22 آبان 1397 12:30 ق.ظ
Nice site, nice and easy on the eyes and excellent content as well.
pussy fuck
یکشنبه 20 آبان 1397 12:23 ب.ظ
I enjoy what you guys are up too. This kind of clever work and exposure!
Keep up the wonderful works guys I've incorporated you guys to my blogroll.
www.youtube.com
یکشنبه 20 آبان 1397 02:04 ق.ظ
Howdy! Would you mind if I share your blog with my myspace group?
There's a lot of folks that I think would really appreciate your content.
Please let me know. Cheers
meatball and wine bar melbourne
پنجشنبه 17 آبان 1397 10:12 ب.ظ
Howdy! I know this is kind of off-topic but I had to ask.
Does building a well-established blog like yours take a large amount of work?
I am completely new to writing a blog however I do write
in my journal everyday. I'd like to start a blog so I can easily share my experience and views online.
Please let me know if you have any ideas or tips for brand new aspiring bloggers.
Thankyou!
12v auto led lights
پنجشنبه 17 آبان 1397 08:54 ق.ظ
Very nice blog post. I definitely appreciate this website. Keep writing!
auto 12v led lights
پنجشنبه 17 آبان 1397 06:45 ق.ظ
What's up, this weekend is pleasant designed for me, since this point in time i am reading this great educational paragraph here at my house.
Bernadine
چهارشنبه 16 آبان 1397 05:30 ب.ظ
This is quite interesting, You’re a really skilled blogger.

I have joined your feed and look forward to reading more of your excellent post.
Additionally, I have shared your site in my social networks!
Lavonne
سه شنبه 15 آبان 1397 09:40 ب.ظ
I blog frequently and I seriously thank you
for your content. The article has truly peaked my interest.
I'm going to take a note of your blog and keep checking for new information about once per week.
I subscribed to your Feed as well.
jamplay reviews
سه شنبه 15 آبان 1397 12:26 ب.ظ
I enjoy this web blog much. Numerous outstanding info.
12 Volt Automotive Led backup Lights
سه شنبه 15 آبان 1397 06:47 ق.ظ
whoah this blog is magnificent i like studying your articles. Keep up the good work! You already know, lots of persons are hunting round for this information, you could aid them greatly.
Guitar Tricks
دوشنبه 14 آبان 1397 08:20 ب.ظ
Good post, i certainly enjoy this fabulous website,
keep posting.
https://www.yelp.com.au/biz/the-meatball-and-wine-bar-melbourne
دوشنبه 14 آبان 1397 10:56 ق.ظ
Wow, that's what I was exploring for, what a information! present here at this blog, thanks admin of this
web site.
Vigrx Plus
یکشنبه 13 آبان 1397 06:12 ب.ظ
Hi there! Amazing post! Please keep sharing because I'll be staying tuned for many
more!
Potenzmittel
یکشنبه 13 آبان 1397 02:59 ق.ظ
Quality articles is the secret to be a focus for the visitors to pay a quick visit the site, that's what this site is providing.
Gerardo
جمعه 11 آبان 1397 08:07 ب.ظ
Hello There. I found your blog the use of msn. That is a very weell written article.
I'll make sure to bookmark it and eturn to read more off
your helpful info. Thanks for the post. I will certainly return.
12 volt led car interior lights
جمعه 11 آبان 1397 07:31 ب.ظ
Attractive section of content. I simply stumbled upon your site and in accession capital to say that I acquire in fact loved account your blog posts. Anyway I will be subscribing to your augment or even I success you get right of entry to persistently fast.
Venom Full Movie
جمعه 11 آبان 1397 09:01 ق.ظ
I have read a few excellent stuff here. Definitely worth bookmarking for
revisiting. I wonder how a lot effort you put to create the sort of fantastic informative site.
123moviefull.com
پنجشنبه 10 آبان 1397 03:01 ب.ظ
Good post. I learn something new and challenging on sites I stumbleupon everyday.

It's always useful to read through articles from
other authors and practice something from their sites.
fullmoviefree.net
پنجشنبه 10 آبان 1397 01:09 ب.ظ
Asking questions are in fact good thing if you are not understanding something totally, except this
piece of writing gives good understanding yet.
EdytheLoe36450 > :: Wellcome To NezamKardaniKerman.ir ::
دوشنبه 7 آبان 1397 10:31 ب.ظ
I believe that is among the such a lot important information for
me. And i'm satisfied reading your article. However should commentary on few basic issues, The
site taste is ideal, the articles is in point of fact
excellent : D. Just right process, cheers
vitamine per capelli
دوشنبه 7 آبان 1397 09:56 ق.ظ
Hi there, its fastidious paragraph about media print, we all know media is a enormous source of information.
loft conversion specialists
یکشنبه 6 آبان 1397 02:27 ب.ظ
I will immediately snatch your rss feed as I can't find your e-mail subscription hyperlink or newsletter service.
Do you have any? Kindly permit me understand in order that I may just subscribe.

Thanks.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نمایش نظرات 1 تا 30

نویسندگان

آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :