تبلیغات
مشاوره جنسی - توصیه های تغذیه ای برای خانم های باردار دارای اضافه وزن و چاق

مشاوره جنسی

مشاوره جنسی و زناشویی برای بهبود روابط زوجین


تغذیه در بارداری,تغذیه خانم بارداری,غذای زن باردار

خانم های باردار در هر شرایطی كه باشند (لاغر، طبیعی، چاق) باید افزایش وزن متناسب با وضعیت خــود داشتــه بـــاشند. بنابراین استفاده از رژیـــم های غذایی محدود برای كاهش وزن خانم های باردار چاق توصیه نمی شود و باید با توصیه های تغذیه ای مناسب میزان كالری دریافتی و در نهایت وزن آنان را كنترل نمود. خانم های باردار چاق نیز نیاز به افزایش وزن مطلوب دارند.


علل عمده افزایش وزن بیش از حد مطلوب:
1-انتخاب ناآگاهانه مواد غذایی و افراط در مصرف مواد قندی، شیرینی ها و چربی ها


2-استفاده بیشتر از منابع غذایی نشاسته ای ارزان به دلیل محدودیت بودجه خانوار


3-كم تحركی ونداشتن فعالیت جسمانی
 
برای كنترل افزایش وزن در خانم های باردار چاق روش های زیر توصیه می شود:
الف) كاهش مصرف چربی ها


ب) كاهش مصرف  مواد قندی (كربوهیدرات ها)


ج) كاهش مصرف  مواد نشاسته ای (گروه نان و غلات)


د) افزایش مصرف  مواد پروتئینی


هـ) افزایش مصرف منابع غذایی حاوی فیبر (میوه ها، سبزی ها و گروه نان و غلات)


و) اصلاح عادات و رفتارهای تغذیه ای نامناسب


ز) تحرك كافی از طریق پیاده روی منظم روزانه (مثلا" یك ساعت پیاده روی در روز) در صورت نداشتن ممنوعیت پزشكی


برای خانم های باردار دارای اضافه وزن یا چاق یا خانم های بارداری كه در ابتدای بارداری اضافه وزن  دارند و همچنین خانم های بارداری كه در طول بارداری بیش از مقدار توصیه شده وزن اضافه كرده اند نكات تغذیه ای ذیل را توصیه نمائید:

الف) راه های كاهش دریافت چربی
1- اجتناب از سرخ كردن غذاها و حتی الامكان طبخ غذاها به شكل آب پز، بخارپز و كبابی


2-حذف چربی ها شامل كره حیوانی، مارگارین، خامه، سرشیر، دنبه، پیه و جدا كردن چربی های قابل رویت گوشت قرمز و پوست مرغ قبل از طبخ آنها


3- استفاده از شیر و لبنیات كم چرب بجای شیر و لبنیات پرچرب


4-محدود كردن مصرف شیرینی ها، كیك های خامه ای و دسرهای پرچرب یا شیرین


5-تنوری نمودن ماهی و مرغ بجای سرخ كردن آنها (سینه مرغ مقدار كمتری چربی دارد)


6-آب پز نمودن مرغ، ماهی و گوشت بدون افزودن روغن (با حرارت ملایم)


7-محدود كردن مصرف كله پاچه، دل، قلوه، جگر، زبان و مغز، سوسیس و كالباس و انواع پیتزای پرچرب


8-تفت دادن سبزی ها در آب گوشت كم چربی یا آب گوجه فرنگی بجای روغن


9-خودداری از مصرف سس های چرب مانند مایونز و سس های مخصوص سالاد و استفاده از سس سالم (ماست كم چرب، كمی نمك، روغن زیتون، آب لیمو یا آب نارنج) بجای سس مایونز


10-اضافه نكردن چربی و دنبه به گوشت در زمان چرخ كردن آن


11-استفاده از سیب زمینی آب پز یا تنوری بجای سرخ كرده


12-محدود كردن مصرف زرده تخم مرغ به سه عدد در هفته چه به صورت تنها یا در انواع غذاها مثل كوكو و املت


13-استفاده نكردن از تنقلات پرچرب نظیر چیپس، پیراشكی، شكلات و .....

ب) راه های كاهش دریافت مواد قندی
1-استفاده از میوه های تازه بجای شیرینی و شكلات به عنوان میان وعده


2-محدود كردن مصرف نان های شیرین (نان قندی، نان شیر مال، شیرینی، كیك و .....) و انواع شكلات و آب نبات


3-مصرف دوغ، آب و آب میوه های طبیعی بجای نوشابه های گازدار


4-استفاده از میوه هایی نظیر سیب، هلو، گلابی كه قند كمتری دارند و محدود كردن مصرف میوه های شیرین مانند انگور، خربزه، خرما، انجیر، توت و......


5-خودداری از مصرف كمپوت میوه. در صورت تمایل به مصرف كمپوت میوه بهتر است آنرا در منزل تهیه كنند. برای این كار تكه های میوه را با مقدار كمی آب و بدون اضافه كردن شكر به مدت چند دقیقه بجوشانند و سپس برای مصرف روزانه آن را در یخچال نگهداری كنند.


6-كم كردن مصرف قند و شكر همراه با چای.

 تغذیه در بارداری,تغذیه خانم بارداری,غذای زن باردار

 ج) راه های كاهش دریافت گروه نان و غلات

1-محدود كردن مصرف نان، برنج و ماكارونی (7 سهم در روز)


2-خودداری از مصرف برنج و ماكارونی در وعده شام


3- استفاده از نانهای سبوس دار بجای نان های فانتری. نان سنگك بیش از سایر نانها سبوس دارد.


4-خودداری از مصرف نان همراه با برنج در هنگام صرف غذا


5-استفاده از انواع خوراكها با مقداری نان بجای برنج در وعده شام


6- استفاده از میوه به جای نان و پنیر، بیسكوئیت یا كیك در میان وعده ها

د)راههای افزایش دریافت مواد پروتئینی

علت توصیه به افزایش مصرف مواد پروتئینی به این دلیل است كه در صورت محدود كردن مصرف پروتئین، اندوخته ماهیچه بدن خانم باردار جهت پشتیبانی از رشد جنین استفاده خواهد شد. در عین حال، پروتئین این مزیت را نیز دارد كه به خوبی گرسنگی را برطرف می كند.


برای افزایش دریافت پروتئین در رژیم غذایی مصرف مواد غذایی زیر پیشنهاد می شود:


1-مرغ آب پز و یا كبابی


2-گوشت چربی گرفته


3-انواع ماهی تازه بخار پز یا كباب شده (استفاده از گوشت سفید (مرغ و ماهی) حداقل دوبار در هفته توصیه می شود)


4-شیر و لبنیات كم چرب شامل ماست، پنیر و كشك


5-استفاده از انواع حبوبات (عدس، لوبیا، ماش، باقلا و ...) همراه با غلات مثلا" به شكل عدس پلو، لوبیا پلو، عدسی با نان، خوراك لوبیا با نان


6-سفیده تخـم مـرغ كامـلا" پخته. زرده تخم مرغ حاوی كلسترول فــراوان است اما سفیده تخم مرغ كه از ارزش بیولوژیكی بالایی برخوردار است بعــنوان یك منبع پروتئینی با ارزش می تواند در برنامه غذایی برای تامین پروتئین استفاده شود.

هـ) راه های افزایش دریافت فیبر
فیبر بخشی از میوه ها، سبزیها و دانه های خوراكی به ویژه حبوبات و غلات می باشد كه در بدن انسان هضم نمی شود. غذاهای پرفیبر به سیر شدن كمك می كنند و سبب می شوند غذا و خصوصا" چربی كمتری مصرف شود. مصرف فیبر موجب حجیم شدن مدفوع گردیده و در نتیجه خروج مدفوع راحت تر و سریع تر انجام شده و از بروز یبوست پیشگیری می كند. همچنین احتمال بروز بیماری های روده مانند سرطان و بواسیر را كمتر می كند. از سوی دیگر فیبرها موجب كاهش كلسترول خون می شوند و خطر ابتلاء به بیماری های قلبی - عروقی را كاهـش می دهند.


راه های افزایش دریافت فیبر عبارتند از:
1-مصرف روزانه سبزی خوردن، سبزی های محلی یا سالاد (كاهو، كلم، گوجه فرنگی، خیار، هویج، فلفل دلمه ای سبز و ......) همراه با غذا


2-مصرف میوه های تازه بعنوان میان وعده


3-ترجیحا" استفاده از خود میوه بجای آب میوه


4-استفاده از خشكبار (برگه زردآلو، كشمش و ......) و سبزی های تازه (هویج، گل كلم، خیار، گوجه فرنگی و ....) بعنوان میان وعده


5-استفاده بیشتر از انواع حبوبات (لوبیا، عدس، ماش و نخود) در انواع سوپها و آش ها و بطور كلی، مصرف بیشتر غذاهایی كه حاوی حبوبات هستند مثل عدسی، خوراك لوبیا، انواع خورش ها


6-استفاده از سبزی هایی مانند كاهو، گوجه فرنگی، جعفری و پیاز، كلم، فلفل دلمه ای در ساندویچ های خانگی


7-استفاده از سبزی ها در اكثر غذاها (ماكارونی، باقلا پلو، كلم پلو، سبزی پلو)، ماست و خیار، ماست و سبزی و انواع سوپ ها


8-مصرف نانهای سبوس دار (نان سنگك، نان جو) بجای نانهایی كه با آرد سفید تهیه شده اند مثل نان لواش، بربری، نان فانتزی

و) اصلاح عادات و رفتارهای تغذیه ای
برای كنترل اشتها و جلوگیری از پرخوری خانم های باردار كه موجب اضافه وزن بیش از حد و چاقی می شود نكات ذیل را توصیه كنید:


1-در حالت نشسته و در یك مكان ثابت و دائمی غذا بخورند.


2-پنج دقیقه قبل از صرف ناهار یا شام یك لیوان آب بنوشند.


3-قبل از صرف غذا، سالاد (بدون سس مایونز) میل كنند.


4-سعی كنند وعــده های اصــــلـــی غذا (صبحانه، ناهار و شام) را حذف نكنند، زیرا ناچار به ریزه خواری   خواهند شد.


5-سر سفره غذا، تنها از یك نوع غذا میل كنند.


6-از میوه ها و سبزی های تازه بعنوان میان وعده استفاده كنند.


7-غذا را در ظرف كوچكتری بكشند تا مقدار كمتری غذا بخورند.


8-مواد غذایی را در جایی دور از معرض دید نگهداری نمایند.


9- از خرید و مصرف تنقلات غذایی كم ارزش كه تنها حاوی چربی یا مواد قندی می باشند نظیر نوشابه، چیپس و...  خودداری كنند.


10-از خرید و نگهداری شیرینی و شكلات در منزل خودداری كنند.


11-پس از صرف غذا و سیر شدن، بلافاصله سفره را ترك كنند.


12-غذا را آهسته و با آرامش میل كنند.


13- تا حد امكان از سرخ كردن مواد غذایی اجتناب كنند و در صورت لزوم ترجیحا" از روغن مخصوص سرخ كردنی بجای روغن مایع معمولی یا روغن جامد استفاده كنند.


14-از خوردن آجیل و انواع تخمه ها كه حاوی چربی زیادی هستند خودداری كنند.

نظرات() 
click here
شنبه 26 مرداد 1398 05:08 ق.ظ
Hi there, just became alert to your blog through Google,
and found that it's truly informative. I am gonna watch out for brussels.
I will appreciate if you continue this in future. Many people will
be benefited from your writing. Cheers!
Burberry watches uk
جمعه 25 مرداد 1398 09:59 ق.ظ
I think the admin of this web site is actually working hard for his website, as here every data
is quality based material.
andré Belfort analogue automatic 410317
جمعه 25 مرداد 1398 03:37 ق.ظ
naturally like your website but you need to take a look at the spelling on quite
a few of your posts. Several of them are rife with spelling problems and I find it very troublesome to tell
the truth however I will definitely come back again.
best designer watches for women
جمعه 25 مرداد 1398 02:09 ق.ظ
Thanks for finally talking about >مشاوره جنسی - توصیه های تغذیه ای برای خانم های باردار دارای اضافه وزن و چاق
<Liked it!
Andre Belfort Watches Uk
جمعه 25 مرداد 1398 12:50 ق.ظ
Keep this going please, great job!
omega watches uk Prices
پنجشنبه 24 مرداد 1398 11:36 ب.ظ
Write more, thats all I have to say. Literally, it seems as though you
relied on the video to make your point. You clearly know what youre talking about, why waste your
intelligence on just posting videos to your weblog when you could be giving
us something enlightening to read?
Luxury watches
پنجشنبه 24 مرداد 1398 09:16 ب.ظ
This website was... how do I say it? Relevant!!
Finally I have found something that helped me. Cheers!
freestanding Bioethanol fire
پنجشنبه 24 مرداد 1398 09:15 ب.ظ
You should take part in a contest for one of the highest quality websites on the net.
I most certainly will recommend this website!
small wood burners for sale
پنجشنبه 24 مرداد 1398 08:59 ب.ظ
Thank you a bunch for sharing this with all of us you
really recognise what you're talking about! Bookmarked.
Kindly also discuss with my web site =). We will have a hyperlink alternate agreement
among us
cheap mont Blanc watches
پنجشنبه 24 مرداد 1398 08:46 ب.ظ
Awesome article.
Ball Watches Uk
پنجشنبه 24 مرداد 1398 07:07 ب.ظ
Wonderful goods from you, man. I have take note your stuff prior
to and you're simply too magnificent. I actually like what you have obtained here, really like what you're stating and the way in which by which you say it.
You make it enjoyable and you still care for to keep it sensible.

I cant wait to learn far more from you. That is really a tremendous site.
cheap mont blanc watches
پنجشنبه 24 مرداد 1398 03:35 ب.ظ
I am sure this post has touched all the internet
users, its really really nice piece of writing on building up new web site.
masaj salonu
پنجشنبه 24 مرداد 1398 09:23 ق.ظ
This design is wicked! You most certainly know how to keep a reader entertained.
Between your wit and your videos, I was almost moved to start my
own blog (well, almost...HaHa!) Fantastic job.
I really loved what you had to say, and more than that, how you presented
it. Too cool!
Electric Fireplace Fire Surround Living Room Floor Standing LED Lights MDF Inset
پنجشنبه 24 مرداد 1398 06:37 ق.ظ
I got this website from my buddy who told me concerning this site and now this time I
am browsing this web page and reading very informative articles or
reviews at this place.
designer watches For women Sale
پنجشنبه 24 مرداد 1398 06:26 ق.ظ
Excellent post. I was checking constantly this blog and I'm impressed!
Extremely helpful information particularly the last part :) I care for such info a lot.
I was seeking this particular information for
a long time. Thank you and best of luck.
Air cooler
پنجشنبه 24 مرداد 1398 05:00 ق.ظ
My spouse and I stumbled over here from a different page and thought I might as
well check things out. I like what I see so now i am following you.
Look forward to finding out about your web page again.
electric Stove suite
پنجشنبه 24 مرداد 1398 04:27 ق.ظ
Howdy! Do you know if they make any plugins to assist with SEO?

I'm trying to get my blog to rank for some targeted keywords but I'm not
seeing very good gains. If you know of any please share.
Cheers!
Split System Air Conditioners At Air Cooling Store
پنجشنبه 24 مرداد 1398 03:50 ق.ظ
I have been exploring for a bit for any high-quality articles or
blog posts in this sort of house . Exploring in Yahoo I
eventually stumbled upon this website. Reading this information So i'm satisfied
to convey that I have a very just right uncanny feeling I discovered exactly what I needed.

I most undoubtedly will make certain to don?t put out of your mind this web site and provides it a look regularly.
dimplex Electric Log burning stoves
پنجشنبه 24 مرداد 1398 03:18 ق.ظ
This is a topic that's close to my heart... Many thanks!
Exactly where are your contact details though?
Tower Fans
پنجشنبه 24 مرداد 1398 12:47 ق.ظ
Saved as a favorite, I like your site!
free standing Fireplaces
چهارشنبه 23 مرداد 1398 11:54 ب.ظ
Do you have a spam issue on this blog; I also am a
blogger, and I was curious about your situation; we have developed some nice methods and we are looking to trade strategies with others, be sure to shoot
me an e-mail if interested.
Burberry watches uk
چهارشنبه 23 مرداد 1398 05:27 ب.ظ
Hi! Do you know if they make any plugins to safeguard against hackers?
I'm kinda paranoid about losing everything I've worked hard on. Any tips?
andre Belfort Watches of switzerland
چهارشنبه 23 مرداد 1398 02:57 ب.ظ
Good day! I could have sworn I've been to this site before but
after looking at some of the posts I realized it's new to me.

Anyways, I'm definitely pleased I found it and I'll be book-marking
it and checking back regularly!
Cartier Watches
چهارشنبه 23 مرداد 1398 12:27 ب.ظ
Howdy! Someone in my Myspace group shared this website with us so I came to give it
a look. I'm definitely enjoying the information. I'm bookmarking and will be tweeting this to
my followers! Great blog and great design and style.
electric stove fireplace Suites
چهارشنبه 23 مرداد 1398 08:29 ق.ظ
Admiring the dedication you put into your website and detailed information you
present. It's good to come across a blog every once in a
while that isn't the same outdated rehashed information. Excellent read!

I've bookmarked your site and I'm including your RSS feeds to my Google account.
tourbillon watch
چهارشنبه 23 مرداد 1398 07:18 ق.ظ
I got this web page from my friend who shared with
me about this web site and at the moment this time I
am browsing this site and reading very informative
content at this time.
Top 10 women Watch brands
چهارشنبه 23 مرداد 1398 07:04 ق.ظ
Hi there, You've done a great job. I'll definitely digg it and personally suggest to my friends.
I'm sure they will be benefited from this site.
Breitling Watches Prices
چهارشنبه 23 مرداد 1398 02:15 ق.ظ
Link exchange is nothing else but it is only placing the other person's blog
link on your page at proper place and other person will also do similar in favor of you.
Cheap Designer Watches Uk
سه شنبه 22 مرداد 1398 11:26 ب.ظ
First of all I would like to say superb blog! I had a quick question which I'd like to ask if you don't mind.

I was curious to find out how you center yourself and clear your thoughts before writing.
I've had a difficult time clearing my mind in getting my thoughts out there.
I truly do enjoy writing but it just seems like the first
10 to 15 minutes tend to be lost just trying to figure out how to begin. Any
recommendations or hints? Thank you!
burberry watch For sale
سه شنبه 22 مرداد 1398 09:54 ب.ظ
I'm curious to find out what blog platform you happen to be using?
I'm experiencing some minor security issues with my latest website and I would like to find something more risk-free.
Do you have any suggestions?
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نمایش نظرات 1 تا 30

نویسندگان

آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :